12 Şubat 2011 Cumartesi

PEYNİRLİ KITIR POĞAÇA


Ben poğaçayı bazen mayalı yumuşacık bazende daha kıvamlı ağızda dağılan tarzda seviyorum. Bu tarifdeki poğaça ise kıtır kıtır olanlardan. Gayet yapımıda kolay tadıda tescilli klasik bir poğaça. Herkesin arşivinde mutlaka olmalı...

Malzemeler:
  • 2 yumurta (1 sarı üzeri için)
  • Yarım paket margarin (125 gram)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 1 adet kabartma tozu
  • 4,5-5 su bardağı kadar un
Yapılışı:

Yumurtalardan birinin sarısı ayrılır ve geriye kalan tüm malzemeler iyice karıştırılır. Unu kontrollü koymaya çalışın azar azar ekleyin ve yumuşak bir hamur olmasına dikkat edin. Arasına ister beyaz peynir  ister zeytin ezmesi koyup kapatın üzerlerine daha önceden ayırdığımız sarıyı sürerek  önceden ısınmış 200 derece fırında iyice kızarana kadar pişirin. Ben bu poğaçaları annemlerde yaptım ve arasına beyaz peynir koydum  üzerlerine ise evde çörekotu kalmadığı için nane ile süs yapııp pişirdim..Afiyet Olsun.....

2 yorum:

  1. ben de pogacalari cok severim. Cok leziz gorunuyor. Yarin sabah kahvalti icin yapma planim var.

    YanıtlaSil
  2. Seviyorum böyle kıtır olan lezzetleri, ellerinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil