26 Ocak 2011 Çarşamba

KABAK SANDAL SEFASI

Ben kabağa bayılıyorum. Öyle çok severim ki hiç unutmam işe ilk başladığımda işyerimden bir arkadaşım bize gelecekti. (Henüz evli değilim) Kıza diyorum ki annemi arayım da bize kabak yemeği yapsın. Arkadaşım da doğulu ama nerden biliyim ben o zamanlar onların et yemeklerine olan düşkünlüğünü kendi sevdiğim yemeği ikram etmenin gururunu yaşamak istiyordum.  
Yüzüme bakışını hiç unutmam hala gülerek anımsarım. Çok komikti yaa.......
Ama ne oldu işte yıllar sonra kabakta davet sofralarındaki yerini çok da  güzel ve değişik görüntüleri ile aldı.


Bu tarifi ben buldum. Diyorum ama korkuyorum da benden önce yapan yayınlayan birileri var mı yada bu şekilde yapan var mı hiç bilmiyorum. Hatta adını bile ne koyacağımı bilemedim. Yemeğimin ortaya çıkış  hikayesi yine eşime sebze yedirme çalışmalarımla başladı. Hiç sebze yemiyor yaaaa!!! Ve bende kabağı çok seviyorum bir orta nokta bulmalıydım diyerekten kabak patates karışımı mücverle yavaş yavaş onun damak tadına kabağı alıştırdım. Ardından sadece kabak mücveri yaptım onda da başarılı olunca kabak dolmasına geçtim ama o pek sarmadı eşimi hani yiyor ama 1 tane falan. Tam da o sıralar Kezban Abladan fırında beşamel soslu kabak sandalın tarifini almıştım. ve işte benim Kabak sandal sefam çıktı. İnanırmısınız eşim bayıla bayıla yiyor ve bende çok mutlu oluyorum. Hem kendim için hem çocuklar için hemde eşim için....Tarife gelinceeeeee;

Malzemeler:

*4 orta boy ama iri dolmalık kabak
*300 gr kıyma
*1 adet kurusoğan
*Maydonoz
*Dereotu
*Tuz
*Karabiber
*1 kaşık salça
*1 kaşık margarin

Sos:

*1 kaşık salça
*1 kaşık margarin
*1 su bardağı kaynar su
*Nane

Yapılışı;

İlk olarak kabağımızın kabuklarını kazıyoruz. Sonra ortadan uzunlamasına ikiye ayırıp derin bir tencerede çatalla dokunduğunuzda rahatça girene kadar haşlıyorsunuz. Bu arada kabak haşlanırken kıymamızı margarin, yemeklik doğradığımız  kuru soğanımız ve salçamızla kavuruyoruz. İyice pişirdikten sonra maydanoz, dereotu ve tuzu ilave edip ocaktan alın. Bir cezvede sos yapıp bunu fırın kabınıza dökün.Şimdi sıra geldi tekrar kabaklara haşlanmış süzülmüş kabağımızı bir elimize tatlı kaşığını da bir elimize alıp kabağın çekirdeklerini temizliyoruz ve fırın kabımıza diziyoruz üzerlerini kıymalı harcımız ile doldurduktan sonra sıcak fırında yakalşık 10-15 dakika pişiriyoruz. Üzerine sarımsaklı yoğurtla enfes oluyor. İkram ederken ben yemeğin suyundan da ekliyorum. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder