24 Ocak 2011 Pazartesi

ISPANAKLI RULO TATLI


Ispanaklı keki ilk kez 2006 Ramazan bayramında misafirlerime yapmıştı. Ve herkes ama herkes nerden geliyor bu fıstığın bolluğu diye diye yemişti. Bir kısmına söyledim ıspanaklı olduğunu bir kısmına söylemedim. Kii söylememek en doğrusu hiç bir şekilde tadında ıspanak yok ama adını söyle tamam "ne ıspanaklı mı yok ben almayım" tepkisi alırsınız.

Geçen haftasonu ıspanak almıştım ve ben onu yapmayı unuttum. Hay allah ziyan ettim diye düşünürken birde ne göreyim gayet sağlıklılar.. Yemeğini yapmayıda hiç canım istemedi şimdi  evde bi sürü tantana eşim yemez hiç ısrara da gelemez. Çocuklarda zaten fırsat kolluyorlar mızırdamak için .. Ben hiç çaktırmadan kek yapayım dedim. Ancak tam ıspanakları haşladım ve püre yaparken eylüle yakalandım
-Ben onu asla yemeemmm...(Egenin yanına koşup) Ege annem ıspanaklı bişey yapıyor sakın yeme...
Evet hadi bakalım Şule ne yapacaksın ...
Eylülü yanıma aldım ve mikseri eline verdim.
-Bak kızım bu ıspanak ama püre yapınca hiç tadı kalmıyor keke renk versin diye koyuyorum..dedim.
Kekimizi yaptık ve ilk hanımefendiye tatırdık. Sonuç; 
- hmmm çok nefis olmuş anne sen hep ıspanaklı kek yap..
Veee egenin tepkisi
-Iıığğğğ ben yemem onu ve ağzını bile sürmedi...
Şimdi ben kime kızayım babaya mı, Eylüle mi???

Kekimizin birde şöyle bir hikayesi var.. Bugün çok sevgili arkadaşım, dosttum,kardeşim Meryemciğimin doğum günü. Biz dün Yine sevdiğim arkadaşım, dostum, kardeşim Hicranla süpriz yapalım dedik ve bende elim boş gitmeyin diye kekin kalan kısmını blenderdan geçirdim ve bir Muhallebi yapıp rula yaptım. Oraya gittiğimizde tek süpriz yapanların biz olmadığımızı gördük ama bu arada benim ıspanaklı rulom bayağı bir kişi tarafından test edildi ve sonuç mükemmel... Yaklaşık 15-16  kişi tarafından ok aldık bu tarifte.. Kesinlikle denemenizi öneriyorum. 
Arkadaşım canım iyi ki doğmuşsun, iy iki bizimlesin. Seni çok ama çok seviyorum. 

Eveeettt Tarifimize gelelim. Ispanaklı Kekimizin tarifi sevgili Aylinden. Onun yaptığı herşeyi hiç düşünmeden deniyorum zaten.

Malzemeler:

*3 adet yumurta
*1,5 su bardağı şeker
*1 su bardağı ıspanak püresi (ben evdeki tüm ıspanağı kullandım 1 kilo ıspanaktan  ne kadar püre  yaptıysa artık)
*2 yemek kaşığı yoğurt
*yarım çay bardağı sıvıyağ
*2-2,5 su bardağı un (Ispanak fazla olduğu için sanırım 2 bardak yetti bana)
*1 paket vanilya
*1 paket kabartma tozu
Ve bu muhallebimiz;
Öncelikle ıspanaklar iyice yıkanır ve tencereye alınıp suyunu tamamen çekene kadar pişirilir. Ardından rondoda püre yapılır. Kek Malzemeleri sıra ile konularak iyice çırpılır ve istediğiniz yağlanmış bir kalıba dökülür. 180 derece de yaklaşık 15-20 dakika iyice pişene kadar beklenir. Ispanaklı kek piştikten sonra dinlendiriyoruz ve rondodan geçirip muhallebiyi dökeceğimiz tepsiye yayılır (çok az bir kek ayırın) ve üzerinede muhallebi dökülür en az 1 saat bekletildikten sonra dilimlenir ve bu dilimler rulo yapılarak servis yapılır. Bu arada her dilimin üzerinede önceden ayırdığınız bir parça kekiniz ile süleyerek rulo yaparsanız daha hoş görünümlü olacaktır. Afiyet Olsun....

Hazır böyle güzel bir tatlı yapmış ve bu kadar da onay almışken ben Baştan Çıkartan Tatlar etkinliğine katılayım. Umarım orda da beğenilirim. Sevgilerle..

9 yorum:

  1. Ellerine sğalık canım.Sen epey değiştirmişsin hepsini rondodan geçirmekte hoş fikir:)

    YanıtlaSil
  2. Kek aynı sayılır sadece ıspnağım fazla oldu. Ama dediğim gibi senin ölçülerinde her zaman düşünmeden yapıyorum...

    YanıtlaSil
  3. Tadı hala damağımda, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. canım afiyet olsun...sana daha güzelini yaparım...

    YanıtlaSil
  5. canım süperdi gerçekten hem kek hem de süpriz. çok keyifli bir gündü benim için bende sizi çok seviyorum iyki varsınız canlarım

    YanıtlaSil
  6. ya nenden ona daha güzeli aynısı olsun:) kıskanırım hımmm

    YanıtlaSil
  7. kıskanma şekerim sen. yerken nasıl olsa birlikte oluruz. hem bide birlikte yaparız.

    YanıtlaSil
  8. Sevgili arkadaşım bizleri yalnız bırakmayarak etkinliğimize katıldığın için teşekkür ediyoruz....

    Sevgiler

    Selma&Aslı

    YanıtlaSil
  9. lezzetbloglari.blogspot.com adresinde yarışma başlamıştır. Tüm yemek blogları katılabilir. Yarışma detayları blog sayfamızda ve facebook sayfamızda mevcuttur. Katılımlarınızı bekliyoruz. Yarışma sonunda birinci seçilen blogun ve tarifin Şubat ayı sonunda çıkacak ilk dergimizde tanıtımı yapılacaktır. Detaylar için facebook sayfamız: http://www.facebook.com/pages/Mutfa%C4%9F%C4%B1mdaki-Tarifler/211141232312839

    YanıtlaSil