28 Ocak 2011 Cuma

İÇLİ KÖFTE

İçli köfte kayınvalidemlerin her perşembe akşam yemeğidir. Perşembe akşamı özeldir onlarda ya su böreği yapılır yada içli köfte. Biz eşimle aynı üniveristedeydik ve her cuma sabahı yolunu gözlerdim (mübalağa ediyorum) çünkü bana mutlaka ya bir iki dilim börek yada içli köfte sarar getirirdi. Off ne lezzetlidir ama. kayınvalidemin elinden zaten ne çıksa enteresan şekilde tatlanıyor. Bir kek yapıyor ölçü yok malzemeler karışık ama o kek hem kocaman kabarır hemde süper olur. Ben uğraşırıyorum yok unu ele yumurtayı çırp tahta kaşık kullan derken kek yapmak gözümde büyüyor birde özene bözene yaptığım herşeyde mutlaka bir hüsrana uğrarım. Neyse işte ben o zamanlar çok stres oluyordum ben nasıl perşembeleri içli köfte yapıcam su böreği açıcam diye ilk önceleri perşembe akşamları annemlere gittik ardından çocuklar, iş yoğunluğu derken hafta içleri gitmek zorlaştı ve bizde evimizde ne yaparsak onu yedik artık yine kahvaltı tarzı oluyorda ama açma börek yada içli köfte değil tabii. ancak ben birşeye merak sardım mı yapana kadar hırs yapıyorum özellklede yemek konusunda.Bu içli köftelerden ben bir denedim olmadı 6-7 ay sonra bir daha denedim olmadı sonra baktım ben yapamıyorum bırak Şule dedim. Takiii kayınvalidemi bir gün yaparken seyredene kadar aslında anneler kayınvalideler bir çok şeyi yaparken o kadar çok püf noktası kullanıyorlar ki ama artık onlar için rutin olduğundan bişey yapmıyorum şunla şunu katıyorum diyorlar. İşte ben o gün tüm noktaları çözdüm.... dınınınnnn işte size içli köftenin (en azında bizim yaptığımız şekilde olanının) tüm püf noktaları.Ay pardon aslında AZ SONRAAAA diycektim kii heyecan olsun.Yok yok ben en iyisi şimdi yazayım sonra çocuklardan fırsat bulup bilgisayar başına geçemem.
Köftenin malzemelri aynen fellah köftedeki gibidir. Bulgur ıslanırken iç malzemesinide hazırlıyoruz.

 İç Malzemesi;

*350-400 gr kadar kıyma
*2 adet iri kurusoğan
*yarım demet maydanoz
*İsteğe göre ceviz
*2 kaşık margarin.

Şimdi önünüze bir miktar ılık tuzlu su koyup resimdeki kıvama gelene kadar elinizi suya sokup sokup o hamuru yoğuruyorsunuz. Ardından hamurdan cevizden biraz daha iri parçalar koparıp yine elinizi ve avcunuzu ıslatarak işaret parmağınızla köftenizi oyuyorsunuz. içine harçtan 1 tatlı kaşığı kadar koyup elinizle 1-2 damla kadar suyu tam ağız kısmına gelecek gibi döküp midye şeklinde kapatıyorsunuz. Aynen şu şekilde;



İşte hepsi buuuu. Sonra bu midye şekilli nefis köftelerimizi kaynayan az tuzlu suya atıp 2 dakika kadar haşlıyoruz ve dilerseniz yumurtaya bulayıp kızgın yağda kızartarak dilersenizde haşlanmış olarak servis ediyorsunuz....Çok kolay dimi.
Şimdi dikkat edilmesi gerek hususlar:
  • öncelikle tuzlu-ılık suyunuzu yanınıza almayı unutmayın
  • hamuru iyice yoğurun
  • köfteleri açarken elinizi çok suya sokmayın,
  • köftenin ağzını minik hareketlerle kapatın
  • kapattıktan sonrada avuç içinize hafif ucunu dokundurarak sağlamlaştırın
  • çok oynamadan bırakın.
AFİYET OLSUN.





Not: Dün kebap yapıp iyi eş oldum bugünde iyi gelin oldum.. Nasıl ama sonunda başardım...

12 yorum:

  1. ben antep geliniyim.evlenmeden önce sadece satın alınıp yediğim şeyin tadının kayınvalidemde yedikten sonra içli köfte olmadığını öğrendim.sizinki farklı şekil itibariyle ama eminim lezzetlidir
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. off hemde nasıl.. Yani en azından bizim için öyle. Her yöre farklı yapıyor. kimi köftenin içine hem salça hem et koyuyor kimi patatesle kimi yumurtayla yoğuruyot. Bizimkiler Elazığ Diyarbakır karması. Kayınvalidem de Rizeli tam bir karışım çıkıyor artık. Ama Büyükbabanne bu şeklide yapıyormuş kayınvalidem de ondan öğrenmiş.

    YanıtlaSil
  3. Ayyy cookk guzell!! Sule biz seninle bugun ayni teldn mi ne caliyoruz bende bugun icli koftelerimi dusundum :)) Yapamadiklarimi :) Beceremiyorum ben bu icli kofte olayini, suya atinca parcalaniyor :(

    YanıtlaSil
  4. Aynen. Aklımda hiç içli köfte yoktu mozaik pasta vardı ama yemeğim olmadığı için içli köfte yaptım. Ama sonrada senin blogunda mozaik pastayı görünce şok oldum hemde aynı bloga bakmışız tarif için binlerce blog ve yüzlerce mozaik tarifi içinden. AYNI DEVREYİZ YAA..
    İçli Köfte olayınıda bence denemeye devam yaptığın o güzelim yemeklerin hiç birinden daha zor değil. Başaracağına eminim. Tarif ettiğim gibi yoğur kesin yaparsın.Çünkü benimde bir kaç başarasız denemem oldu biliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Haşlanarak yapılanı hiç sevmem. Kızartıldığı zaman tadını alıyor insan içli köftenin. Ellerine sağlık kuzum. Peki neden midye şeklinde yaptın? İlk kez görüyorum bu şekilde içli köfte.

    YanıtlaSil
  6. bence de kızarmış olanları daha lezzetli. Ama inan neden midye şekli bilmiyorum alpanın babannesi böyle yaparmış kayınvalidemde böyle yapıyor bana da böylesini kapatmak kolay geliyor..

    YanıtlaSil
  7. ben haşlanmışını severim püf noktalarına uyacağım:) geçen hafta tepside yaptım harika ötesiydi elde açmayı henüz denemedim ama senin gibi taktıysam olur o:) kayınvalidenin ellerinden öperim..
    sevgiyle canım..

    YanıtlaSil
  8. Hiç denemeye cesaret edemedim ama fotoğrafları görünce cesaret geldi eğer dener ve becerirsem ilk sana haber vereceğim. Ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  9. sevgili yemek bir aşk aslında bende hamurunu yoğuruken aklımdan tepside mi yapsam ki diye geçiriyordum onuda hiç denemedim ama tek tek köfte oymaktan kolaydır diye düşünüyordun ama sonra hadi bu sefer başarcam diyerekten başladım.
    Sevgili çeşnici handan ben yaptıktan sonra sizler gibi becerekli bayanlar çok daha kolay yapar. haberini bekliyorum...
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  10. arkadaşımmm,
    maşallah sana...
    iyi gelin eğil,süper gelin olmuşsun sana.afiyetler olmuştur zaten yiyenlere şu görüntüye baksana...sevgiler maharetli gelin:))

    YanıtlaSil
  11. acaba ince bulgurla degilde normal bulgurlada olurmu bu tarif?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır olmaz! zaten bu kullandığım ince bulguruda alırken köftelik yazanlardan almaya çalışıyorum.sizde bu şekilde bir deneyin:)

      Sil