18 Ocak 2011 Salı

FELLAH KÖFTE


Bu köfteyi ben keşfettim..Yani en azından bizim evde ben...Tadı süper... Aslında bu köfteyi kıymasız yapıyorlar ben çocuklara et yedirmek adına kıymada ekliyorum. Üzerinede çok zaman yoğurtdan sos yapıyorum. İşte bu yüzden de ben keşfettim diyorum.

Malzemeler:

2 su bardağı ince bulgur
Yeteri kadar sıcak su
1 su bardağı irmik
2 yemek kaşığı un
Tuz

Sos:

2 yemek kaşığı margarin
1  yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
200 gr kıyma
4-5 diş sarımsak
 maydonoz
2 iri kurusoğan

 Yapılışı:   Bulgur, irmik ve tuz karıştırılır üzeri kapanacak kadar sıcak su ile ıslatılır, suyunu çekince (tam bu aşamada üzerine 2 kaşık unumuzu ekliyoruz)1 kase ılık tuzlu suyu yanınıza alın ve köfte hamurunu yoğururken elinizi sık sık bu suya batırın. (Bu ciddi bir püf noktasıdır kayınvalidem içli köfte yaparken görmüştüm. Ve onun içli köftelerinin üstüne yoktur. Hatta becerebilirsem bir gün içli köfte de yaparım. Bende tam doğu gelini oldum sanki.) Küçük toplar yapılır ve ortalarına parmağınız ile hafif bastırın.
Tencerede bolca su kaynatılır, tuz  eklenir, köfteler içine atılarak pişirilir.Pişince süzülerek alınır.
Sos için, yağda kıyma kavrulur. Kurusoğanlar yemeklik doğranır ve eklenir, sarımsaklar rendelenir ve salçalarda eklenerek kavurmaya devam edilir. Son olarak ince ince doğranmış maydonoz da eklenerek hepsi karıştırılır.Köfteler eklenir ve Servis tabağına alınır. Afiyet Olsun...


6 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım bulgurlu lezzetleri çok severim

    YanıtlaSil
  2. Aylinjim yaa süpersin walla. Sırf senin yaptığın yorumların keyfi için bile yemek yapılır walla...Bulgura bende bayılırım..

    YanıtlaSil
  3. Yemeklerinden bir kısmını yemiş ve de çooook beğenmiş biri olarak eminim ki bu da çok güzel olmuştur Şulecim. O zaman ben bugünlerde bigün size geliyim.

    YanıtlaSil
  4. ne demek bir gün değil her gün bekleriz canım...

    YanıtlaSil
  5. Şulecim, malzemeler kısmındaki 3 yemek kaşığı unu ne yaptın hayatım? Köfte harcına mı ekledin?

    YanıtlaSil
  6. chillek jim doğru diyorsun tarifi yazarken atlamışım hemen ekliyorum...

    YanıtlaSil